KÖPVILLKOR

Ingen order är för liten, vi välkomnar stora som små ordrar!
Du måste dock ha fyllt 18 år för att få handla hos oss.

Leverans 

Förutsatt att varan finns i lager är normal leveranstid inom Sverige 1-3 arbetsdagar. Om varan inte finns i lager går det bra att förbeställa, förväntad leverans framgår då i produktbeskrivningen.

Vi reserverar oss för fel i lagersaldot.

Fraktkostnad

Leverans inom Sverige ligger på från 59 kr för mindre produkter. Till övriga länder 200 kr. Eventuell tullavgift betalas av mottagaren.

Fraktsätt

Vi skickar beställningar av små varor som paket med DHL Service Point. Paketet kommer till ditt närmsta ombud.

Skrymmande varor, såsom större mattor, skickas med DHL Home Delivery. Detta innebär att DHL kontaktar dig för utkörning av din beställning. De lämnar ej utanför dörren, mottagaren måste skriva under och legitimera sig. 

Betalning 

Välj att betala mot faktura eller med kort genom Klarna Checkout.

Företagsuppgifter

Classic Collection Stockholm AB

Godkänd för F-skatt.
Organisationsnummer: 556960-5099
Bankgiro: 775-7446

Bankuppgifter vid betalning från utlandet: 
Bank: Handelsbanken
IBAN: SE75 6000 0000 0000 5108 8509
SWIFT/BIC:  HANDSESS I

Förbeställning av produkter

Vissa produkter går att förbeställa trots att de inte finns i lager. Om förbeställning är möjligt framgår detta i produktinformationen.

Vid förbeställning av varor så betalas produkten endast i efterhand om du väljer fakturering via Klarna. Detta är det enda betalningsalternativ där betalningen aktiveras först när beställningen skickas från oss. Skulle du välja kortbetalning eller direktbetalning via bank kommer detta att dras på en gång även om varan kan levereras först senare.

Om du beställer lagervaror tillsammans med beställningsvaror kommer vi att skicka hela din beställning när den är komplett. I undantagsfall kan vi dela på leveranser. Kontakta vår kundtjänst för ytterligare frågor om detta.

Den leveranstid vi skriver ut är preliminär och kan komma att ändras vid problem i exempelvis fabrik eller vid transport. Då våra produkter är tillverkade för hand och har lång transportväg är detta tyvärr inte ovanligt. Vid eventuella förseningar informerar vi om detta i möjligaste mån till alla kunder som blir påverkade av detta, men för att vara säker på att du får uppdaterad information ber vi dig som kund att med jämna mellanrum själv se om leveranstiden ändrats på produkten i fråga.

Förseningar är tyvärr inget vi kan påverka, därför utgår ingen ersättning till dig som kund även om leveranstiden skulle dra ut på tiden.

Ångerrätt

Vi tillämpar reglerna i Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler vilket innebär att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Detta gäller för varor i nyskick som är oanvända. Varan returneras snarast och senast 10 dagar efter att du meddelat oss att du ångrar ditt köp. Efter att vi mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig, så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter att returen återkommit till vårt lager. Om du önskar byta en vara, t ex till en annan storlek eller färg, står du som kund för returfrakten, men vi bjuder på fraktkostnaden för den nya varan.

Så här gör du för att returnera en ångrad beställning:

  1. Maila till info@classiccollection.se berätta att du ångrar ditt köp med namn och ordernummer.
  2. Emballera returen i originalförpackning med avsedda skydd och inneremballage - precis som varan var när den kom till dig. Skulle något av detta saknas eller vara skadat kommer vi att göra avdrag på din retur.

Du som kund står själv för kostnaden för returfrakten och anses betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort.

Varan skickas till adressen nedan:
Classic Collection Lager
C/O KMP Transport
Kumla gårdsväg 33
145 63 Norsborg

Reklamation

En felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 7 dagar från uthämtning. Om du hittar synliga skador på paketet redan vid utlämningen hos ombud öppnar du och reklamerar skadan direkt till ombudet, därefter tar du kontakt med Classic Collection. Om varan levereras hem till dig måste en reklamation av synligt skadad kartong ske på följesedeln och lämnas till chauffören innan du tar emot ditt paket - mycket viktigt!

Så här gör du för att reklamera en skadad vara:

  1. Fyll i vårt reklamationsformulär. Detta formulär hittar du här.
  2. Avvakta med att slänga emballage tills dess att reklamationen är godkänd. Detta då fraktbolagen kan kräva fler bilder på dessa om varan skadats i transporten till dig.
  3. Invänta svar från Classic Collection om varan ska kasseras eller skickas tillbaka till vårt lager.
    • Vid retur till Classic Collection står vi för frakten och givetvis eventuell ersättningsleverans. 
    • Om varan inte längre finns i lager betalar vi tillbaka varans värde.

Outlöst paket

Hos DHL:s och Postnords ombud är liggetiden på försändelser 14 dagar. Paketet returneras därefter automatiskt till Classic Collection. Om så blir fallet debiteras du som kund 200 kr för frakt-och hanteringskostnad av returen. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten.

Force Majeure 

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.