Köpvillkor

Ingen order är för liten, vi välkomnar stora som små ordrar!
Du måste dock ha fyllt 18 år för att få handla hos oss.
 
Leverans 
Förutsatt att varan finns i lager är normal leveranstid inom Sverige 1-3 arbetsdagar. Om varan inte finns i lager går det bra att förbeställa, förväntad leverans framgår då i produktbeskrivningen.
Vi reserverar oss för fel i lagersaldot.
 
Fraktkostnad
Leverans inom Sverige 59 kr. Till övriga länder 200 kr. Eventuell tullavgift betalas av mottagaren.

Fraktsätt
Vi skickar beställningar av små varor som paket med DHL Servicepoint. Paketet kommer till ditt närmsta ombud.

Skrymmande varor, såsom större mattor, skickas med DHL Home Delivery. Detta innebär att DHL kontaktar dig för utkörning av din beställning. De lämnar ej utanför dörren, mottagaren måste skriva under och legitimera sig.
 
Betalning 
Välj att betala mot faktura eller med kort genom Klarna Checkout.

Företagsuppgifter
Classic Collection Stockholm AB

Godkänd för F-skatt.
Organisationsnummer: 556960-5099

Bankgiro: 775-7446
Bankuppgifter vid betalning från utlandet: 
Bank: Handelsbanken
IBAN:  SE75 6000 0000 0000 5108 8509
SWIFT/BIC:  HANDSESS I


Ångerrätt
Vi tillämpar reglerna i Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler vilket innebär att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Detta gäller för varor i nyskick som är oanvända. Varan returneras snarast och senast 10 dagar efter att du meddelat oss att du ångrar ditt köp. Efter att vi mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig, så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter att returen återkommit till vårt lager. Om du önskar byta en vara, t ex till en annan storlek eller färg, står du som kund för returfrakten, men vi bjuder på fraktkostnaden för den nya varan.
 
Så här gör du för att returnera en ångrad beställning:

  1. Maila till info@classiccollection.se berätta att du ångrar ditt köp med namn och ordernummer.
  2. Emballera returen i originalförpackning med avsedda skydd och inneremballage - precis som varan var när den kom till dig. Skulle något av detta saknas eller vara skadat kommer vi att göra avdrag på din retur.

Du som kund står själv för kostnaden för returfrakten och anses betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort.
Varan skickas till adressen nedan:
 
Classic Collection Lager
C/O KMP Transport
Kumla gårdsväg 33
145 63 Norsborg


Reklamation
En felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 7 dagar från uthämtning. Om du hittar synliga skador på paketet redan vid utlämningen hos ombud öppnar du och reklamerar skadan direkt till ombudet, därefter tar du kontakt med Classic Collection. Om varan leverans hem till dig måste en reklamation av synligt skadad kartong ske på följesedeln och lämnas till chauffören innan du tar emot ditt paket - mycket viktigt!
 
Så här gör du för att reklamera en skadad vara:

  1. Maila till claim@classiccollection.se där du förklarar att du vill reklamera ditt köp med namn och ordernummer samt bilder på skadad vara och emballage.
  2. Avvakta med att slänga emballage tills dess att reklamationen är godkänd. Detta då fraktbolagen kan kräva fler bilder på dessa om varan skadats i transporten till dig.
  3. Invänta svar från Classic Collection om varan ska kasseras eller skickas tillbaka till vårt lager.
    • Vid retur till Classic Collection står vi för frakten och givetvis eventuell ersättningsleverans. 
    • Om varan inte längre finns i lager betalar vi tillbaka varans värde.

Outlöst paket
Hos DHL:s och Postnords ombud är liggetiden på försändelser 14 dagar. Paketet returneras därefter automatiskt till Classic Collection. Om så blir fallet debiteras du som kund 200 kr för frakt-och hanteringsskostnad av returen. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten.
 
Force Majeure 
Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Hantering av personuppgifter
De personuppgifter du anger till oss - namn, adress, e-post samt telefonnummer - lagrar vi för att kunna leverera varorna till dig och ge dig uppdateringar gällande din order. Vi lämnar ut dessa uppgifter till tredje part, i detta fall DHL, för att de i sin tur ska kunna genomföra leveransen till dig. Du har alltid rätt att få ett utdrag från oss vilken information som vi har om ditt konto hos oss. 

Du har när som helst rätt att raderas ur vårt system, med vissa begränsningar i bland annat bokföringslagen där vissa uppgifter måste sparas i sju år. Känner du inte vid varför du får information från oss har du rätt att få reda på varifrån vi fått informationen om du inte registrerat den själv. I de fall vi skickar ut riktade nyhetsbrev som är anpassade efter din data hos oss har du rätt att få reda på vad för information vi baserar dessa erbjudanden på.