Reklamation 

För varor som är inköpta via någon av våra återförsäljare sker all reklamation via denna återförsäljare.

För varor som är inköpta direkt via vår webshop gäller nedan.
En felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 7 dagar från uthämtning. Om du hittar synliga skador på paketet redan vid utlämningen hos ombud reklamerar du skadan direkt till ombudet, därefter tar du kontakt med Classic Collection. Om varan levereras hem till dig med skador på ytteremballage måste en reklamation av synligt skadat emballage ske på följesedeln och lämnas till chauffören innan du tar emot ditt paket.

Så här gör du för att reklamera en vara:

  1. Alla reklamationer hanteras genom att du som konsument mejlar oss på [email protected]. Du behöver då ange namn på den som beställningen är gjord i. Bifoga foton av skadorna och beskrivning av skadorna. Samt kontaktuppgifter för vidare dialog.
  2. Kunden ansvarar för att allt emballage sparas tills dess att reklamationen är hanterad.
  3. Classic Collection tillhandahåller doumentation för ev. returfrakt. Ev returkostnad för returfrakt hanteras av Classic Collection. 

De material som våra produkter tillverkas i kommer direkt från naturen och har därav sina naturliga egenskaper och variationer. Materialens egenskaper och tillverkningsprocess kan ge materialen olika uttryck och egenskaper. Det kan handla om att vissa material luddar naturligt eller att vårt naturliga solljus kan förändra produktens färg över tid. Materialens egenskaper och naturliga åldrande är inte ett ärende för reklamation.

Produkten har blivit tillagd i varukorgen