Fraktkostnad Sverige 59 SEK 

Inkl moms

Karriär

Vi söker just nu en showroom manager med administrativt ansvar

Classic Collection startade 1996 och är idag ett varumärke som fokuserar på handvävda mattor från Indien. Vi lägger stor vikt vid hantverket och jobbar nära våra fabriker för att kunna tillhandahålla produkter som håller flera generationer. Vårt sortiment består även av textila inredningsdetaljer i form av kuddar, puffar och plädar samt prydnads- och bruksföremål i mässing.

Vi är nu i en expansionsfas där vi behöver ytterligare en medarbetare. 

Vi söker en person som har god social förmåga och drivs av ständiga förbättringar. Du kommer vara ansiktet utåt och arbeta i vårt nyöppnade showroom på Lilla Essingen i Stockholm där idag tre av dina kollegor sitter och jobbar. Du kommer ha huvudansvar för showroomet och de besökare som kommer. Din huvuduppgift är att hjälpa och guida dessa i sina val, informera om tillverkningstekniker, skötselråd och allt runt omkring för att kunna ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen för att få hem produkter som passar just dem och deras behov. Orderhantering och direktförsäljning för både företag- och privatkunder kommer förekomma. Du ska hantera mötesbokningar med både företagskunder och privatpersoner som inkommer via telefon och mail och ta hand om dessa på plats.

Arbetet kräver organisationsförmåga och noggrannhet då du har ansvarar för att showroomet är rent och snyggt varje dag samt se till att vår kollektion i showroom är komplett. Du kommer även att hantera utlån av prover till våra kunder där du signerar ut dessa och ansvarar för att de kommer tillbaka.

Utöver arbete i showroom kommer du ha delat ansvar över vår kundtjänst via mail och telefon och lättare administrativa uppgifter. Du kommer få introduktion och utbildning om våra produkter och vårt utbud och de områden som berör ditt arbete.

Vi ser att du som söker:

  • Har erfarenhet av försäljning i butik
  • Har tidigare arbetat med kundtjänst och är service minded
  • Har kunskap att arbeta i affärssystem och det är meriterande om du jobbat mot Klarna tidigare
  • Har goda kunskaper i Office-paketet
  • Kan kommunicera professionellt både på svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande.

Meriterande är om du tidigare arbetat med mattor och textila produkter samt har kunskap om deras tillverkning och material. Du får även gärna vara inredningsintresserad och ha en god känsla för färg och form

Då vi på Classic Collection är ett litet företag i utveckling krävs det att du som anställd är flexibel och prestigelös. I perioder är arbetet intensivt och kräver att du hjälper till med andra arbetsområden än till vardags för att avlasta.

Tjänsten är en heltidstjänst dag/kvällstid vardagar. Visst helgarbete kan förekomma framledes.

För att söka tjänsten mailar du till oss på [email protected]. Märk ditt mail med ”Ansökan Showroom Manager”. Tillträde på tjänsten är snarast möjligt och intervjuer kommer ske löpande.

Produkter

Handla

Information